شکایت از فروشگاه های اینترنتی

شکایت از فروشگاه های اینترنتی

 

شکایت از فروشگاه های اینترنتی به دلیل کلاهبرداری در حال افزایش است.

همانطور که خرید اینترنتی و فروشگاه های آنلاین در حال رشد هستند

کلاهبرداری رایانه ای و سوءاستفاده از اعتماد مردم هم در حال افزایش است.

برای خیلی از ما پیش آمده است که پس از خرید اینترنتی یک محصول

برای دریافت آن با مشکلاتی روبرو بوده ایم.

عدم ارسال به موقع، اصل نبودن کالا و عدم مطابقت جنس سفارش داده شده و جنس ارسال شده،

شایع ترین دلایل نارضایتی مردم از فروشگاه های آنلاین می باشد.

در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم که برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی چگونه باید اقدام کنیم؟

 

برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی به کجا باید مراجعه کنیم؟

قبل از شکایت سعی کنید با ارائه دلایل و درخواستتان به خود وبسایت مسئله را حل کنید

اما اگر با این روش به نتیجه ای نرسیدید از راه های طیر می توانید درخواست خودتان را پیگیری کنید.

 

۱- شکایت از فروشگاهی که اینماد دارد

اگر فروشگاهی که از آن خرید کرده اید دارای علامت اینما می باشد می توانید با مراجعه به سایت رسمی اینماد

در بخش سامانه شکایت از کسب و کار، شکایت خودتان را ثبت کنید تا از این طریق پیگیری های لازم انجام شود.

این گزینه برای بسیاری از سایت ها کارآمد نیست، چرا برخی از فروشگاه های آنلاین عملا نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) ندارند.

و اگر این علاکت را نداشته باشند شکایت شما از طریقی که بیان شد راه به جایی نخواهد برد.

 

۲- به اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گزارش بدهید

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی وظیفه دارد
اصالت و معتبر بودن فروشگاه هایی که برای دریافت مجوز به آن مراجعه می کنند را بررسی کند

و در صورت صلاح دید به آن ها مجوزهای لازم را بدهد.

از طرفی دیگر چنانچه شما از یک کسب و کار اینترنتی شکایت کنید

این اتحادیه به شکایت شما رسیدگی خواهد کرد.

برای ثبت شکایت به سامانه ثبت و پیگیری مشکلات کسب و کارهای مجازی و استارت آپ ها مراجعه کنید.

 

 

شکایت از فروشگاه های اینترنتی

 

۳-  شکایت از  طریق پلیس فتا

اگر از طریق راه های قبلی به نتیجه ای دست پیدا نکردید باید از پلیس فتا کمک بگیرید.

پس از ورود به وبسایت پلیس فتا از قسمت گزارش تخلف وب سایت نسبت به ثبت گزارش تخلف اقدام کنید.

البته در نظر داشته باشید که ثبت گزارش تخلف به معنی ثبت شکایت نمی باشد وبرای ثبت شکایت باید

به دادسرای جرایم رایانه ای شهر محل سکونت خود مراجعه کنید.

 

۴- دادسرای جرایم رایانه ای

دادسرای جرایم رایانه ای وظیفه رسیدگی به شکایت از فروشگاه های اینترنتی را بر عهده دارد.

چنانچه بتوانید ثابت کنید که از شما کلاهبرداری شده است، می توانید از صاحبان فروشگاه درخواست غرامت کنید.

اگر هنوز هم در مورد نحوه و مراحل شکایت از فروشگاه های اینترنتی ابهاماتی دارید

می توانید در بخش تماس با ما سوالاتتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی