ثبت علامت تجاری
بروز رسانی ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
امروزه با گسترش روابط تجاری و اقتصادی و با توجه به گوناگونی محصولات و رقابتی شدن بازار، اشخاص حقیقی و حقوقی جهت معرفی محصولات خود ناگزیر هستند تا محصولات خود را از سایر رقبا متمایز سازند و این امر علاوه بر ارائه کیفیت و خدمات رسانی بهتر به مشتریان به ممیزهای دیگری چون تبلیغات و برند تجاری منحصر به فرد که محصولات آنان را متمایز و برجسته سازد نیازمند می باشند.
حال ممکن است این متمایز سازی با یک علامت، یک نام نیک و یا حروف محقق گردد.
موسسه حقوقی چتر عدالت ایرانیان در این زمینه با بهره گیری از تجربیات وکلای موفق و متخصصص در زمینه علائم تجاری و دعاوی مربوطه به آن آمادگی دارد تا نسبت به ارائه مشاوره تخصصی علامت تجاری و ثبت آن تا وصول نتیجه مطلوب، در کنار شما شهروندان محترم قدم بردارد.
مراحل ثبت علامت تجاری
۱- ثبت اظهارنامه به صورت الکترونیکی
۲- تشکیل پرونده
۳- صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری
۴- پرداخت هزینه حق الثبت
۵- صدور آگهی رسمی ثبت علامت تجاری
۶-صدور گواهی ثبت علامت تجاری
مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری (اشخاص حقیقی)
۱- تکمیل اظهارنامه
۲-کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
۳-ارائه مجوز لازم در خصوص زمینه فعالیت (جواز تأسیس، پروانه بهره برداری، پروانه کسب و …)
۴-کارت بازرگانی ( در صورتیکه کلمه مورد تقاضا لاتین باشد و یا متقاضی قصد صادرات داشته باشد)
۵-وکالتنامه وکیل دادگستری ( در صورت وجود وکیل )
تذکر: با وجود شرایطی خاص می توان بدون ارائه کارت بازرگانی کلمات لاتین را نیز ثبت نمود .
تذکر: یک علامت تجاری می تواند دارای مالکین متعدد باشد .
مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری (اشخاص حقوقی)
۱- تکمیل اظهارنامه
۲-روزنامه آخرین تغییرات شرکت یا موسسه
۳- مجوز لازم در خصوص زمینه فعالیت شرکت یا موسسه
۴-کارت بازرگانی (در صورتیکه کلمه مورد تقاضا لاتین باشد و یا متقاضی قصد صادرات داشته باشد)
۵-کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل یا اشخاصی که دارای حق امضاء می باشند.
۶-وکالتنامه وکیل دادگستری ( در صورت وجود وکیل )